Udsøgt smerte
Udsøgt smerte
Om forestillingen

Holland House og Husets Teater præsenterede

Udsøgt smerte

 

Med: Ellen Hillingsø, Solbjørg Højfeldt og

Steen Stig Lommer
Manuskript: Bearbejdning af Sophie Calles

Douleur exquise ved Karen-Maria Bille og

Jacob F. Schokking

Instruktion og scenografi: Jacob F. Schokking
Komponist: Thomas Strønen
Videodesign: Spild af Tid

Holland House var tilbage på Husets Teater, da vi åbnede sæson 2013-14 med urpremieren på UDSØGT SMERTE. Forestillingen var baseret på den internationalt anerkendte franske kunstner Sophie Calles værk, Douleur exquise, som Holland House og Husets Teater havde sikret sig de eksklusive tekstrettigheder til.

Dén dag hun skal gense sin elskede efter tre måneders adskillelse, modtager hun i sidste øjeblik hans afbud. Han har mødt en anden. Han gør bruddet nemt, han afslutter det pr. telefon – knap tre minutters samtale mellem et hjem i Paris og værelse 261 på Hotel Imperial i New Delhi.

 

Hos Sophie Calle er stor kærestesorg lig med stor kunst, og som kunstner tager hun ofte udgangspunkt i eget kærlighedsliv. I UDSØGT SMERTE får sorgen over at blive forladt hende til at genfortælle sin egen ulykkelige kærlighedshistorie og konfrontere den med andre menneskers smerteberetninger. Hver genfortælling bliver gradvist mindre følelsesladet, og efter ca. 100 dage har Sophie Calle visket sorgen ud og lagt den bag sig.


UDSØGT SMERTE var en co-produktion mellem Holland House, Husets Teater og Teatret Svalegangen, og efter spilleperioden på Husets Teater fortsatte forestillingen på Teatret Svalegangen i Århus og på turné rundt i hele Danmark.

PRESSEN SKREV
33333

"Velspillet dialogdrama. Delikat, raffineret og udsøgt. (...) Suveræn. (...) Ellen Hillingsø er fuldstændig vidunderlig. (...) Forestillingen fortolker spillet om at æde eller blive ædt - forlade eller bliver forladt - så man sidder med åben mund. Kors hvor er det flot. Steen Stig Lommer spiller en række mandlige roller og gør det vanen tro med stort overskud. Samme overlegenhed gør sig gældende for Solbjørg Højfeldt i diverse kvinderoller. Læg dertil instruktøren Jacob F. Schokkings superelegante fortolkning, iscenesættelse og scenografi. Det her handler om alment gyldige følelser spillet så man mentalt må overgive sig. Er de til teater, som er genkendeligt i temaet tilsat et skuespillerhold, der siger spar to til alt, så er denne omgang hardcore ordteater en ubetinget fuldtræffer"

Lars Wallenberg, Børsen

 

 

333311

"Udsøgt skuespil om smertefuldt svigt. Smuk forestilling om livets smertepunkter. (...) Med udgangspunkt i et værk af virkelighedens multikunstner Sophie Calle har Holland House, som co-produktion med Husets Teater og Svalegangen, omsat hendes sorginstallation til teaterbrug.

(...) Klar, fortløbende fortælling, mulighed for at skabe både distance og følelsesmæssig identifikation på scenen – og med instruktør-scenograf Jacob F. Schokkings mulighed for at skabe et multimedierum af medfortællende, æstetisk indbydende baggrundsprojektioner. (...)Elegant tilstedeværelse. Ellen Hillingsø med den smukt modulerende altstemme er Sophie Calle. (...) Med sin stærke, elegante tilstedeværelse rammer Ellen Hillingsø flot den svære balance­gang mellem det følelsesfuldt sitrende og den konstaterende tone, der må tilhøre en kunstner, som konstant har et både tørt og undrende blik på sig selv udefra – også da katastrofen er indtruffet. Anden afdeling er nemlig viet efterskælvets kunstprojekt, nedtællingen mod kunstnerens følelsesmæssige nulpunkt – dér, hvor kærlighedssorgen endegyldigt har forladt hende.(...) Steen Stig Lommer og Solbjørg Højfeldt går dygtigt til og fra med sensibilitet og overbevisning – i første afdeling som de excentriske vignetter, Calle møder på sin rejse inden bruddet. I anden halvdel som vidt forskellige bærere af skæbnefortællinger, hvis historier om kærlighedssvigt, tab og knuste hjerter, også hentet fra Calles værk, er fascinerende at lytte til. (...) »Udsøgt smerte« er netop udsøgt. En smuk, lille forestilling, der ikke kan undgå at vække genklang i de fleste, der har prøvet at leve en smule"

Jakob Steen Olsen, Berlingske
 

 

333311

"Vittig og elegant teaterleg. (...) De tre skuespillere gennemlever processen med udsøgt delikatesse i sprog og gestik. Instruktøren Jacob Schokking har, som det er hans stil, monteret dramaet i en stram scenisk ramme med kufferter, skærme, musik og videoprojektioner, der får historien til at flyde og underholde. Ellen Hillingsø spiller kvinden med en blanding af sval elegance og indtagende skælmeri, mens Solbjørg Højfeldt og Steen Stig Lommer giver menneskemylderet omkring hende præcision i de enkelte skikkelser, snart komisk, snart indadvendt, men altid med en diktion, der er ren nydelse"

Henrik Lyding, Jyllands-Posten

 

 

333311

"Gode kræfter gør forestillingen "udsøgt smerte" interessant. (...) Historien er hentet hos den franske samtidskunstner Sophie Calle, som beskrives aldeles glimrende af Karen-Maria Bille i programbogens sidste artikel. (...) Sophie Calle og forestillingen prøver at tage det humoristisk og ender med at diskutere begrebet "en bullen finger". Var kærligheden blot en betændelse, der må renses ud? Det vil de fleste elskende på det bestemteste have sig frabedt. Var kærligheden da kun på skrømt? Det vil de fleste blive ret fortørnede over at tro. Og så er spillet gående. Jacob F. Schokking har både iscenesat og tilrettelagt, og især afsnittet før smerten har fået en god, flydende form. (...) Den fremstilles glimrende af Ellen Hillingsø i en enkel og direkte tolkning, der begynder med fokus på hendes mund og ansigt, så man ved, at det er hendes historie. Steen   Stig   Lommer  med den underspillede evne til at portrættere svage mænd og Solbjørn Højfeldt med den smukke evne til at bære livets skæbne supplerer Ellen Hillingsø i et fint samspil, som gør forestillingen til en sproglig nydelse"

Knud Cornelius, Frederiksborg Amts Avis

 

 

333321

"UDSØGT SMERTE som i øjeblikket spiller på Husets Teater er en overraskende let tilgængelig forestilling, taget i betragtning af at forestillingen tager udgangspunkt i et konceptuelt kunstværk. (...) Det er efter min mening et fantastisk kunstværk. (...) Schokkings avancerede multimedie-show med 3D-effekter, mystisk lyddesign og ambitiøse visuals komplimenterer de mange monologer utroligt godt. (...) Præcis og hypnotisk stemning, der forstærker det poetiske og dragende ved Calle og hendes projekt. Forestillingen er delt op i to dele: Før smerten og Efter Smerten. Det fungerer rigtig godt. Først får vi historien op til bruddet, præcist og nøgternt. Da Calle så bliver forladt forstår man særdeles godt hvor nødvendigt projektet er for hende og det er rørende. Ellen Hillingsø er den helt rigtige til rollen som Calle. Selvom hun for det meste er køligt registrerende og genfortællende, kan man hele tiden mærke smerten der banker. Og kærligheden. Solbjørg Højfeldt og Steen Stig Lommer skifter fint mellem mor, elsker og de forskellige personer, Calle udspørger om ulykkelig kærlighed. (...) Holland House har igen skabt en dybt seværdig forestilling, som beundringsværdigt formidler Calle, så de fleste må blive bare en smule rørte. Det blev jeg. Ulykkelig kærlighed er svært underholdende"

Rasmus Elvers, anmelderiet.dk 

 

 

333311

"At provokere den overfladiskhed, der altid lurer – i oplevelser, følelser, drømme, fortællinger mm. Det excellerer den franske fotodokumentarist og konceptkunstner Sophie Calle i, og i denne ånd er teaterudgaven af ’Udsøgt smerte’ blevet et modigt og rammende stykke samtidskunst. I det originale og lettere labyrintiske værk ’Douleur Exquise’ udstiller Calle sin egen smerte over et kærlighedsbrud overfor andres sorg, ulykke og smerte. Med bearbejdet tekst af dramaturg Karen-Maria Bille og nye billeder i enkel scenografi af instruktør Jacob F. Schokking skinner Calles stil tydeligt igennem. Kufferter stables og flyttes, og fire skærme foldes og rulles til både afskærmning og afbildning. Blandt de mange smertefortællinger er selvmord, traumer, utroskab, dødfødsel og endda Kennedy-mordet. Reaktionerne og erindringerne er mangfoldige – i skikkelse af Steen Stig Lommer og en særdeles bevægende Solbjørg Højfeldt. Som Calles alter ego er Ellen Hillingsø også fremragende, ikke mindst i kraft af hendes vidunderlige stemme. Noget så mikroskopisk som en splint bliver en fin metafor for smerten: Et fremmedlegeme under huden, der kan volde mere skade end forventet. (...) Tør man lade lavinerne af smerter, sorger og ulykker krible ind under huden, får man betydelige erfaringer lagret i erindringen. Til næste gang man har brug for at provokere overfladiskheden"

Bettina Nielsen, Magasinet KBH

 

 

333311

"Husets Teater byder i øjeblikket på en ambitiøs og tankevækkende forestilling om smerte. Teksten er en bearbejdelse af Sophie Calles "Douleur exquise" og da Jacob F. Schokking står for iscenesættelse såvel som scenografi er man garanteret en visuel opfindsom teateroplevelse med original brug af videoprojektioner. Ellen Hillingsø yder en smuk og renfærdig indsats som Sophie Calle, der drager på en tre måneders rejse til Østen - kun for at erfare, at hendes elskede har fundet en anden, mens hun har været væk. I forsøg på at komme sig over smerten genfortæller hun sin tragedie igen og igen. (...) Hillingsø forstår også at skabe små fine variationer i gentagelserne. (...) Calles forsøg på at bearbejde sin sorg indebærer også, at hun møder andre, hvis liv er blevet lammet af smerte og udveksler historier. Disse beretninger formidles dygtigt af Steen Stig Lommer og Solbjørg Højfeldt. (...) En fremragende Solbjørg Højfeldt med hendes særlige talent for at give dramatisk tyngde til diverse portrætter af menneskelig lidelse"

Michael Søbye, cphculture.dk

DE MEDVIRKENDE

ELLEN HILLINGSØ – skuespiller

Født 1967 og uddannet fra Skuespillerskolen v/ Aarhus Teater 1994. Efter nogle år på Aarhus Teater fik hun sit store gennembrud i tv-serien Charlot og Charlotte (1996), og siden har hun medvirket i et utal af tv-serier, film og teaterstykker. På teatret har man bl.a. kunnet opleve hende i fire stykker af den anerkendte spanske dramatiker, Sergi Belbel: At dø eller ikke dø på Østre Gasværk (2003), Mobil (2006) og I Toscana (2007), der begge havde verdenspremiere på PLAN-B, samt Far skal dø på Husets Teater (2011). Af andre forestillinger kan nævnes Othello (2000) og Leonardo da Vinci (2003) på Østre Gasværk, Boblerne i bækken (2002) og Martha’s tema (2005) på Aveny-T, Stilhed er kolossal (2005), Liv og død på Café Olfert Fischer (2006), Fobiskolen (2008) og Slutstrand (2009) på Mammutteatret, Absolut Holberg (2000) og Privatliv (2008) på Grønnegårds Teatret, Ellen med Hotel Pro Forma (2010) og senest George Kaplan på Husets Teater (2013). På film har hun medvirket i bl.a. Sekten (1997), Mifunes sidste sang (1999), En kort en lang (2001), Silkevejen (2004), Allegro (2005), Sprængfarlig bombe og Offscreen (2006), Karlas kabale (2007), Karla og Katrine (2009) og Karla og Jonas (2010), Over gaden under vandet (2009), Eksperimentet (2010) og Player 2013. Desuden har hun haft roller i tv-serier som Hvor svært kan det være (2002), Langt fra Las Vegas (2002), Nikolaj og Julie (2002-03), Anna Pihl (2007), Album og Maj & Charlie (2008), Livvagterne (2009-10), Broen (2011) og Rita (2012-13). Ellen Hillingsø modtog i 1999 en Robert for bedste kvindelige birolle i Sekten, og året efter blev hun hædret med Lauritzen-prisen.

 

 

SOLBJØRG HØJFELDT – skuespiller

Født 1947 og uddannet fra skuespillerskolen v/ Aalborg Teater 1974. Efter et par år i Aalborg skiftede hun i 1977 base til København, hvor hun har medvirket i en lang række forestillinger, heriblandt Othello (1983) og Gøgereden (1993) på Nørrebros Teater, Lughnasa-festen på Rialto Teatret (1994), Snart kommer tiden på Dr. Dante (1998), Gud bevare Danmark på Østre Gasværk (1999), Helvede bor i den erindring på Teatret ved Sorte Hest (2005), Jackie på CaféTeatret og Medealand på Edison (2010), Labyrinten på Grob og Den gyldne drage på Husets Teater (2011). Af andre teateropgaver kan nævnes Anna og tyngdeloven på Odense Teater (2003) og Gregersen Sagaen på Aarhus Teater (2005-08). Sit filmgennembrud fik hun med hovedrollen i Slingrevalsen (1981), som indbragte hende en Bodil, og siden har hun medvirket i film som Zappa (1983), Drengene fra Sankt Petri (1991), Sekten (1996), Klinkevals (1999), Blinkende lygter (2000), Brødre (2004) og Velsignelsen (2009). Desuden har man på tv kunnet opleve hende i bl.a. Riget I og II (1994-97), Taxa og Karrusel (1998), Skjulte spor og Den serbiske dansker (2001), Forbrydelsen (2007) og Sommer (2008). Ud over sit virke som skuespiller arbejder hun også som instruktør og har bl.a. iscenesat Tribadernes nat på Rialto Teatret (1996), Amadeus på Østre Gasværk (2001), Dødsdansen (2003) og Farlige forbindelser (2007) på Helsingborg Stadsteater, Blackbird på CaféTeatret (2006) og Henrik og Pernille på Grønnegårdsteatret (2011). Solbjørg Højfeldt har modtaget Karen Bergs Mindelegat (1997) og Tagea Brandts rejselegat (2002), og hun har desuden været underviser på Statens Teaterskole, Operaskolen og Balletskolen.

 

 

STEEN STIG LOMMER – skuespiller

Født 1960 og uddannet fra Statens Teaterskole 1984. Siden har han spillet en lang række roller primært på de københavnske teatre, hvor han i de senere år har medvirket i bl.a. Morgen og aften (1994), Glemslens kys (1999-00) og den dobbelte Reumertvinder Ingen møder nogen (2010) på Husets Teater, Jeff Koons og Søstrene på Betty Nansen Teatret (2000-01), Skrigerne på Aveny-T og Kameliadamen på Gladsaxe Teater (2001), Spindoktor på Nørrebros Teater (2002), Den Skaldede Sangerinde på Teatret ved Sorte Hest (2002-2003), Som Man Behager (2002), Stor Ståhej for Ingenting (2003) og Natmandens datter (2006) på Grønnegårds Teatret, Kirsebærhaven (2007), Den Glade Enke (2008-09), Jeppe på Bjerget (2010) og Den gerrige (2011) på Det Kgl. Teater samt den Reumertbelønnede Ansigtet mod Væggen (2008) og Under is (2009) af Holland House på CaféTeatret. På film har man bl.a. kunnet opleve ham i Århus By Night (1988), Pizza King (1997), Unge Andersen (2004) og Drømmen (2005), den Oscarnominerede novellefilm Helmer og Søn (2007) og Se min kjole (2009). På tv har han bl.a. medvirket i serierne En gang strømer (1987), Edderkoppen (1999), Krøniken (2003-06), Ørnen (2004-06), Sommer (2008) og Store Drømme (2009) samt julekalenderne Pagten (2009) og Julestjerner (2012). I 1994 blev han udnævnt til Årets Revykunstner, og i 2009 modtog han de danske teaterjournalisters største hæder, Teaterpokalen. Steen Stig Lommer har desuden været chef for Grønnegårds Teatret siden 2003.

 

 

JACOB F. SCHOKKING – instruktør og scenograf

Født 1956 i Holland og uddannet fra Academie voor Schone Kunsten i Belgien. Siden 1981 bosat i Danmark, hvor han i 1988 stiftede teatret Holland House i anledning af produktionen af en opera af samme navn. Med sin baggrund indenfor billedkunsten og med inspiration fra performance har han som kunstnerisk leder af Holland House udviklet sin egen unikke teaterform – et stærkt visuelt udtryk, der frem for alt er kendetegnet ved brugen af en avanceret elektronisk billedteknik, som står centralt i samspillet med musik, tekst og handling. Som iscenesætter og scenograf har Jacob F. Schokking stået bag en række skelsættende forestillinger, heriblandt operaerne Nuit des Hommes (1996, gæstespil i London, Hamburg og Paris 2000-02), Manifest (2000) og Stalingrad (2002). Inden for skuespil har han taget fat i en række moderne dramatikere som Sarah Kane, Howard Barker, Roland Schimmelpfennig, Martin Crimp og Falk Richter i teaterforestillingerne 4:48 Psykose (Edison 2002, genopsat på Det Kgl. Teater samt Festival Intercitiy i Firenze 2010), Udbud og Efterspørgsel på Københavns Universitet (2006), Død, Død og meget Død (2007) og Mand møder Kvinde – Teori og Praksis (2008) på Kaleidoskop, Ansigtet mod Væggen (2008) og Under is (2009) på CaféTeatret (2009), Poul, Poul, Poul, Poul & Poul i Dansehallerne, Den gyldne drage på Husets Teater og Tick Tack Tock på Republique (2011). Jacob F. Schokking blev i 2002 hædret med Årets Reumert Særpris, og i 2009 vandt han Årets Reumert som bedste instruktør for Ansigtet mod væggen, som også blev præmieret af Statens Kunstfond. I 2010 modtog han desuden de danske teaterjournalisters instruktørpris, Teaterkatten, for genopsætningen af 4:48 Psykose på Det Kgl. Teater.

 

 

THOMAS STRØNEN – musiker og komponist

Født 1972 i Norge og uddannet fra Trondheim Musikkonservatorium. Som slagtøjsspiller og jazzmusiker har han spillet med orkestrene Humcrush, Food, Parish og Meadow, Maria Kannegaard Trio, Phil Bancroft Quartet, Trinity og Turanga. Hertil kommer mere end 40 pladeudgivelser, både solo og i samarbejde med internationalt anerkendte musikere som Iain Ballamy, Arve Henriksen, Mats Eilertsen, Bobo Stenson, John Taylor, Sidsel Endresen, Koichi Makigami og Stian Carstensen. Ud over sit virke som musiker har han komponeret adskillige bestillingsværker og produceret og arrangeret musik for en række artister og festivaler som Cheltenham Jazz Festival, Bad Valley Drums, Edinburgh Jazz Festival, Ultima Festival, Bath Jazz Festival og Dølajazz 2000. Thomas Strønen er desuden associeret professor på Norges Musikkhøgskole.

 

 

SPILD AF TID v/ Jakob Thorbek – videodesign og grafik

Jakob Thorbek er uddannet grafisk designer fra Danmarks Design Skole i 1998, og i 2000 stiftede han den grafiske tegnestue, Spild af Tid, sammen med kollegerne Julie Asmussen, Rasmus Meisler og Jenz Koudahl. Tegnestuen er i dag blandt de førende i Danmark, og deres arbejde med varierende opgaver er præget af stor alsidighed og kreativitet på tværs af medier og faggrænser. Spild af Tids referenceliste er lang og indeholder bl.a. flere af landets store dagblade, DR og TV 2 samt en række bog- og musikforlag. Spild af Tid er blevet tildelt flere priser og legater, heriblandt to Danish Music Awards for årets jazzcover 2003 og årets musikvideo 2005. Inden for teater har Spild af Tid tidligere løst opgaver for bl.a. Husets Teater, Østre Gasværk, Det Kgl. Teater, Betty Nansen Teatret, Folketeatret.dk, Tim Feldtman, KIT, NordScen og ikke mindst Holland House, hvis samarbejde med Jakob Thorbek begyndte i 2002 med etableringen af teatrets første hjemmeside. Siden har Thorbeks arbejde bredt sig til flere platforme af Holland Houses visuelle udtryk, hvor han udover design af plakater og PR-materiale, også har skabt video og grafik til forestillingerne Udbud og Efterspørgsel (2006), Død, Død og meget Død (2007), Mand møder Kvinde og Ansigtet mod Væggen (2008), Under is (2009), Den gyldne drage (2011), workshoppen Videopano (2008) og koncerten Water (2009).

STØTTET AF

UDSØGT SMERTE

er støttet af:

 

Beckett-Fonden

Danmarks Nationalbanks Jubilæumsfond af 1968

Det Norske Komponistfond

Dronning Margrethe og Prins Henriks Fond

Konsul George Jorck og hustru Emma Jorck’s Fond

Københavns Scenekunstudvalg

Statens Kunstråds Musikdramatiske udvalg

Statens Kunstråds Scenekunstudvalg

Teatret Svalegangen

Wilhelm Hansen Fonden

Tidligere forestillinger

MESSIAS I NAT (2018)

FELT (2018)

MULEUM (2018)

MARTIN SEXTON (2018)

RICHARD III (2018)

VERDEN UDEN OS (2018)

ROCKY! (2018)

ER TÅGEN HER OGSÅ I MORGEN (2018)

BINGO BAR (2018)

EXODUS (2018)

DEN GRØNLANDSKE MAND (2018)

WIR WOLLEN PLANKTON SEIN (2018)

KOM DU? (2018)

LITTERATURSMAGNINGER (2018)

TÆNDT (2018)

#STOPSTILHEDEN (2018)

REVOLT. SHE SAID. REVOLT AGAIN. (2018)

SCHWANZEN SÄNGER KNABEN (2017/16)

MIN MOR SIGER (2017)

LAMPEDUSA (2017)

ANKOMST. AFSKED (2017/18)

LITTERATURSMAGNINGER (2017)

UPROAR (2017)

ROCKY! (2017)

THE OTHER BODY - CPH STAGE 2017 (2017)

MAND - KVINDE - HUND - CPH STAGE 2017 (2017)

ODYSSEUS - CPH STAGE 2017 (2017)

STATUS - CPH STAGE 2017 (2017)

STATUS (2017)

OVERGANG (2017)

MAND - KVINDE - HUND (2016)

REN (2016)

WHITEOUT (2016)

SKABELSEN (2016)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK 2016 (2016)

FOR ENDEN AF KÆRLIGHEDEN - CPH STAGE (2016)

NO PLANET B - CPH STAGE (2016)

Historien Om Øjet (2016)

RØD NAT (2016)

LORT (LA MERDA AF CRISTIAN CERESOLI) (2016)

OG NU: VERDEN! (2016)

IMPOSSIBLE (2016)

NO PLANET B (2015)

FOR ENDEN AF KÆRLIGHEDEN (2015)

RØD NAT I DEN BRUNE KØDBY (2015)

ILLUSIONER (2015)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK 2015 (2015)

THE EINSTEIN OF SEX - CPH STAGE (2015)

LORT (LA MERDA) - CPH STAGE (2015)

THE EINSTEIN OF SEX (2015)

DET DER ER (2015)

LORT (LA MERDA) (2015)

IMPOSSIBLE (2014)

Konstellationer (2014)

ilt (2014)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK 2014 (2014)

RØD NAT I DEN BRUNE KØDBY (2014)

Gud taler ud (2014)

HUN HAN HØN (2014)

Sne (2014)

Varmestuen (2013)

Rød nat i den brune kødby (2013)

Udsøgt smerte (2013)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2013)

GOODBYE EUROPA! (2013)

GEORGE KAPLAN (2013)

PEGGY PICKIT SER GUDS ANSIGT (2013)

SIDSTE SKRIG (2012)

DET BLÅ, BLÅ HAV (2012)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2012)

Gud taler ud (2012)

SORT PÅ HVIDT (2012)

SEX OG VOLD (2012)

KONVOLUTTEN (2011)

DEN GYLDNE DRAGE (2011)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2011)

FAR SKAL DØ (2011)

GREENBOY (2011)

RØD NAT I DEN BRUNE KØDBY (2010)

PÅLÆG (2010)

I MORGEN I QATAR (2010)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2010)

SANDSYNLIGVIS (2010)

EN SMULE STILHED FØR STORMEN (2010)

INGEN MØDER NOGEN (2010)

RØD NAT I DEN BRUNE KØDBY (2009)

UTERUS (2009)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2009)

VESPER (2009)

BUMS! (2009)

BLEKINGEGADE (2009)

CREATURE (2008)

EN SMULE STILHED FØR STORMEN (2008)

NON-STOP (2008)