GEORGE KAPLAN
GEORGE KAPLAN
Om forestillingen

GEORGE KAPLAN

En thrillerkomedie om kaffe, konspirationsteorier og cliffhangers

 

Med: Mads Wille, Henrik Prip, Ellen Hillingsø, Ole Lemmeke og Sarah Boberg
Manuskript: Frédéric Sonntag
Instruktion: Christoffer Berdal
Scenografi: Peter Schultz
Oversættelse: Maj Bovin og Catherine Lise Dubost

 

Med GEORGE KAPLAN fortsatte Husets Teater sin satsning på at præsentere det danske publikum for den nyeste internationale dramatik. Stykket var intet mindre end en verdenspremiere, skrevet af den unge franske dramatiker, Frédéric Sonntag (f. 1978), som fører publikum ind i et foruroligende og meget morsomt net af konspirationer og overvågning.

Hvad er forbindelsen mellem en gruppe desillusionerede undergrundsaktivister i et øde sommerhus, et hold manuskriptforfattere med skriveblokering i Hollywood, og en hemmelig regering, der har opdaget en trussel mod nationens sikkerhed? Ét navn …

GEORGE KAPLAN er et stykke i tre sindrige akter om det stof, politiske myter og konspirationsteorier er gjort af. Om hvad kaffe (og øl) kan betyde for en god mødestruktur. Om Hollywood, Hitchcock og global geopolitik. Om digital krigsførelse og massemanipulation. Om en høne, der kan redde menneskeheden. Og om et navn, der måske kan ændre verden ...

Frédéric Sonntags unikke blik for let genkendelige situationer og karakterer, skabte et fyrværkeri af hurtige replikker, absurde situationer og faretruende erkendelser. Til de i alt 15 forskellige roller var det lykkedes os at samle en håndfuld af landets bedste skuespillere: Ellen Hillingsø, Henrik Prip, Sarah Boberg, Mads Wille og Ole Lemmeke (vinder af Teaterpokalen 2012 og Reumertnomineret 2013). En af dansk teaters mest succesrige instruktører, Christoffer Berdal, havde iscenesat forestillingen med det nyuddannede talent, Peter Schultz, som scenograf.

 

Pressen skrev

"Intelligent og vittig leg med fiktion og virkelighed i ny, fransk komedie. Hvem er George Kaplan? Dette spørgsmål vendes og drejes i den franske dramatiker Frédéric Sonntags nye komedie, der får en flot urpremiere på Husets Teater. Men hvorfor er det spørgsmål overhovedet vigtigt? Fordi George Kaplan er symbolet på noget verdensomspændende og fællesskabsskabende. I tre vittige situationer møder vi ham - først blandt en gruppe samfundsomstyrtere, dernæst hos en flok manuskritpforfattere og til sidst i en hemmelig regeringskomite. Hver for sig vil de bruge George Kaplan til at fremme deres planer. Som et kunstnerisk-revolutionært våben, som hovedpersonen i en krigsfilm, ham vi alle kan identificere os med, og endelig som indbegrebet af fjenden, ham vi alle skal være bange for. Det lyder kringlet, men er både intelligent og vittigt, når vi sidder og ser fem glimrende skuespillere give Sonntags svirpenede veloplagte konspirationskomedie masser af scenisk liv. Revolutions-gruppen, der ikke kan blive enig om noget som helst; den kreative gruppe, der skal udvikle et plot til en ny film og endelig politiker-gruppen, hvor vi pludselig ikke ved, om de er virkelige eller fiktive, fordi elementer fra de to tidligere grupper sniger sig ind i deres diskussion. Er det måske den film, der blev udviklet i akt to, vi ser på, eller er det en spejlvending af akt et, hvor magtens mennesker nu har overtaget George Kaplan-ideen fra afmagtens revolutionære? Elegant leger komedien med fiktion og virkelighed, med kunstens funktion og magtens mekanismer, så vi undervejs kan blive en lille smule svimle af perspektivet i Christoffer Berdals vittige iscenesættelse. Rundt og rundt i manegen driver de hinanden og os - Mads Wille, Ellen Hillingsø, Henrik Prip, Ole Lemmeke og Sarah Boberg - de samme skuespillere i nye roller, som akterne skrider frem. Klassisk komedie-farce med intelligent opdatering - halvanden times begavet underholdning"

Henrik Lyding, Jyllands-Posten


 

33333

"Hvem er George Kaplan, hvad betyder god kaffe for et møde, og hvordan kan en høne være altafgørende for hele verdens sikkerhed? Det kan du få svar på i Husets Teaters nye thrillerkomedie "George Kaplan". Den unge franske dramatiker Frédéric Sonntag har ladet sig inspirere af Alfred Hitchcocks North by Northwest fra 1959, hvor Cary Grant forveksles med spionen George Kaplan, der viser sig at være en opdigtet person i fiktionen. I stykket George Kaplan, der havde verdenspremiere på Husets Teater sidste uge, udforsker Sonntag gennem tre sindrige akter, hvem eller hvad George Kaplan egentlig er. (...) Den røde tråd mellem de tre akter er det tilbagevendende spørgsmål om, hvem eller hvad George Kaplan er eller bør være - et spørgsmål, der i den grad kan binde de tre vidt forskellige situationer og deres personager sammen, så de uvidende herom i glimt spejler sig i næsten identiske scener og udtalelser men i helt forskellige sammenhænge. Elegant og underfundigt. Ud over navnet Kaplan, så binder skuespillerne Mads Wille, Ellen Hillingsø, Sara Boberg, Henrik Prip og Ole Lemmeke også de tre akter sammen. De leverer en ualmindelig velskreven og hurtig dialog, der til tider kan lyde som det rene nonsens, men som rummer knivskarpe og satiriske pointer, hvis ørerne ellers er spidset til. Alt i alt er George Kaplan en på en gang underholdende, men bestemt også tankevækkende fortælling, der formår at sætte et friskt perspektiv på tidens samfundsemner. En absolut anbefalelsesværdig 1½ time"

Julie Callesen, Kultunaut

 

 

33333

"Jeg kan ikke huske om det var i sommeren 2012 eller sommeren 2011 at Husets Teater præsenterede en reading af Frédéric Sonntags GEORGE KAPLAN, men den reading var eminent! Og nu har selvsamme forestilling fået premiere på selvsamme teater. (...) Frédéric Sonntag er en af de unge, europæiske dramatikere, der er “hotte” for tiden. Han spytter manuskripter ud og alle spilles på festivaler og teatre over hele Europa til store roser fra såvel publikum som anmeldere. Og dette med god grund! Husets Teater har, som de dygtige mennesker de er, været så heldige at nappe verdenspremieren på GEORGE KAPLAN – en forestilling om “kaffe, konspirationsteorier og cliffhangers”. (...) Det er som at se tre forestillinger i en – og så endda utrolig elegant iscenesat af Christoffer Berdal. Universerne er forskellige, men alligevel med et gran af genkendelighed fra hinanden. En instruktørs vigtigste opgave må være, at gøre sine skuespillere gode – og det formår Christoffer Berdal, der tidligere på sæsonen også iscenesatte Ole Lemmeke i hvad der må være sæsonens bedste skuespillerpræstation i BANG OG BETTY på Folketeatret. I GEORGE KAPLAN har Berdal iscenesat Lemmeke igen – og nu også med kapaciteterne Ellen Hillingsø, Henrik Prip, Sarah Boberg og Husets Teaters egen teaterchef, Mads Wille. Skuespillerne klæder hinanden – der er fantastisk musikalitet i deres spil og forestillingen flyder afsted.
GEORGE KAPLAN er en kunde – et produkt – et kunstværk – en trussel – et våben – en kunstner – er fortælleren – er fortællingen i sig selv, skriver Husets Teater i programmet. GEORGE KAPLAN er præcis alt dette. Og så er det også en fremragende teaterforestilling"
Niels Erling, anmelderiet.dk

 

 

33333

"Gennemtænkt solid teaterthriller. (...) formår at skubbe til vores verdensopfattelse, filmopfattelse og eftertanke. Plottet er skruet fermt sammen af Frédéric Sonntag og er så kompakt, at vi over tre korte akter får afviklet tre forskellige verdener med 15 roller i alt. (...) Hvert akt minder om en spillefilm du måske har set, mens sammenhængen mellem de tre akter vitterlig skabes takket være den filmopdragelse enhver har været igennem. Hvorfor vi som publikum let afkoder ellers komplekse sammenhænge, påvirkninger og referencer. For det er længe siden vi som altædende kulturmennesker havde svært ved at gennemskue Platons Hulelignelse. Men alligevel kan du ikke lade være med undervejs at overveje og fundere over hvad, hvem og hvorfor. Det er først da stykket er til vejs ende at jeg virkelig værdsætter teaterudgaven af parallelle universer. For det er først her jeg synes helheden træder frem og instruktøren tillader sig at binde en sløjfe på handlingen som vi ellers kun kender den fra moderne tidskomplekse spillefilm som f.eks. Inception, The Butterfly Effect eller 12 Monkeys. Vi drukner dog ikke i specielle effekter eller uoverskuelige konsekvenser på scenen ved Husets Teater i stedet fremføres pointerne mere underspillet, humoristisk og indforstået. Du kan derfor sagtens fortabe dig i hvert akts eget univers og pointer, men det er altså helheden som jeg holder af og belønner med fem kloakdæksler. De fem skuespillere fungerer utrolig godt sammen som helhed og deres individuelle skift mellem rollerne sker flydende. Der gives plads til hver karakter, hver rolle og hver skuespillere for lov til at udfolde sig på et givent tidspunkt. Således vi virkelig får understreget at det er de små forskelle der gør hele forskellen"
Thor Kristjan Kidmose, forbrugermania.dk

 

 

3333

"velspillet sort komedie om politisk manipulation, konspirationsteorier og overvågning i en moderne verden. Hvem i alverden er George Kaplan? Er det den aktivistgruppe, der fra et sommerhus planlægger samfundsomvæltende digitale aktioner i krydsfeltet mellem politik og kunst – fordelingen kan de ivrigt diskuterende medlemmer i gruppen ikke helt blive enige om. Det er dem, vi ser i første akt af de i alt tre, der udgør den franske dramatiker Frédéric Sonntags sofistikerede komedie på Husets Teater – den hedder selvfølgelig også »George Kaplan«. Eller er det de enkelte medlemmer i den – ude af stand til at træffe en beslutning om noget som helst i en vittig opvisning af manglende gruppedynamik? Og hvem er den George Kaplan, næste scenes brainstormende Hollywood-forfattere af en mystisk arbejdsgiver er sat til at skrive et manuskript om, helst ét ladet med konspirationsteorier i en globaliseret verden – de spilles i øvrigt af de samme skuespillere som første scenes samspilramte kulturterrorister. Og hvad er sammenhængen med sidsteaktens hemmelige selskab af velhavere, samme skuespillere igen i ny forklædning, der tilsyneladende er noget nervøse over første scenes aktivister og som beslutter sig for at sætte ind med manipulerende modhistorier om den livsfarlige trussel George Kaplan, der skal få befolkningen til selv at ønske strammere overvågning. Det bliver man aldrig klog på i den absurde komedie med de uheldssvangre under­toner – naturligvis ikke. Mystikken får lov til at brede sig. Sådan må det nemlig være i en verden, hvor den foruroligende pointe netop er, at sandheden – og det, der giver sig ud for at være det – ikke er til at blive klog på. For Husets Teaters veloplagte jongleren med velvoksne konspirationsteorier, politisk manipulation, fritvoksende subkulturelle revolter, terrorskræk og skjulte kameraer er en begavet (...) teaterleg med masser af hemmeligheder, men ingen udgange og endnu færre svar på noget som helst. Et æskesystem med referencer på kryds og tværs mellem de tre afdelinger – den første er den sjoveste – og en rimelig skarp dialog, som instruktøren Christoffer Berdal får over scenen med pointeret vid. Spillet skarpt-elegant i hus af en håndfuld præcise solister, der her er fint orkestreret til at ramme en fælles tone. Med andre ord: Værd at overvåge"
Jakob Steen Olsen, Berlingske

 

 

"Husets Teater byder på verdenspremieren på den 34-årige franske dramatiker Frédéric Sontags stykke George Kaplan. Her er det eksistensen af en verdenstrussel, der er emnet. Stykket handler om en aktivistgruppe med navnet George Kaplan. Men inden gruppen har skrevet sin egen formålserklæring, er den allerede arresteret som terrorvirksomhed. Eller er den? For hvem kender egentlig sandheden i den angstvirkelighed, hvor hackere både kan være ønskedrøm og frygt? Sontag opstiller tidens skræmmebilleder med stor morskab. (...) Instruktøren Christoffer Berdal har haft et godt blik for det vanvittige og det komiske i Sontags terrorangst, og scenografen Peter Schultz har lagt Hans & Grete-spor ud i scenografien som opmuntring til tilskueren undervejs, så forestillingen får et imponerende flow: Vis mig en kaffemaskine, og jeg skal fortælle dig, hvor du er … Husets Teater præsenterer et sandt luksusensemble. Ellen Hillingsø sørger for vægring, Mads Wille klarer det introverte, Sarah Boberg kalder en spade for en spade, og Henrik Prip forløser alt med et veltimet skilsmissesammenbrud. Og så sætter Ole Lemmeke ellers håndtolkninger på sine roller, så hver neurose får sit fingersprog. Det er eminent spil. Vibrerende levende og netop alt det, som teater kan, når det er bedst. Med den snert af uro, der bliver ved med at sidde i kroppen på tilskueren, når forestillingen er slut. For hvem iagttager dig og din skærm lige nu?"
Anne Middelboe Christensen, Information

 

 

3333

"HALLO! Her bliver vi ordentlig kørt rundt. Husets Teater har fisket et stykke af en ung fransk dramatiker – fransk er han, selvom han hedder Sonntag. Han har skrevet en tummelumsk historie, og Husets Teater har fornøjelsen af at bringe den til verdenspremiere på sin lille scene på Halmtorvet. Stykket hedder ’George Kaplan’, og så er vi pludselig i en slags U.S.A., for manden med dét navn er den mystiske CIA-agent, som vi aldrig møder i Hitchcocks ’Menneskejagt’. Den George Kaplan, som jagtes af lige så mystiske personager – der ved et tilfælde render ind i den pæne og uskyldige Cary Grant og siger: Haps, der har vi George Kaplan! Hvorefter de jager ham gennem riger og lande. Hvem husker ikke scenen, hvor Cary Grant gemmer sig i en majsmark for en flyvemaskine, der pisker ned over ham. Men fred nu være med filmen. Sonntag har bare snuset til den ukendte og aldrig materialiserede Kaplan og gjort hans navn identisk med alskens gys, med det ukendte, uheldsvangre, de dæmoniske farer omkring os i denne verden, hvor førerløse fly, skud i natten og onde kræfter ødelægger vores nattesøvn. Det lyder vel slemt, men det er først og fremmest underholdende som en mellemting mellem en Bruce Willis-film og et Kasper Kristensen-show. Især i den første af de tre lange scener, der udgør historien, og som kun indirekte har sammenhæng. Kun emnet binder den til hinanden. I den første scene har en terrorgruppe på fem medlemmer besluttet sig for, at de alle fem påtager sig George Kaplan-identiteten, men så let går det ikke for dem, det er bare påskud til ét i en mageløs flod af skænderier om mål og midler, et ekstravagant barnligt mundhuggeri af den type, der i 70’erne kunne lamme en hvilken som helst gruppe på venstrefløjen. Dog næppe Blekingegade Banden, for så var de blevet afsløret, længe inden det fatale skud i Købmagergade. Pludselig er de fem aktører så i 2. del i skudstilling som en flok smarte tv-serieforfattere, der tumler med at bakse en historie sammen om fænomenet George Kaplan, og det går derud af med idiotiske plot-forslag med Sara Boberg som indpisker, Ole Lemmeke som den neurotiske, fingertrommende og tyggegummityggende, Mads Wille som den arrogante outsider, Ellen Hillingsø i skrappertrollen, og Henrik Prip som den sidste af de fem. Han bryder uhjælpelig sammen, da han ikke kan lade være at rode sin private skilsmisse-affære ind i den kreative brainstorm. I 3. del er fænomenet George Kaplan forvandlet til en ubestemmelig trussel mod et lands sikkerhed, en størrelse, der f.eks. kan være en elektronisk virus, som overtager magten via cyberspace. Eller hvad som helst udefinerligt. Noget, der skal spores af topfolk til krisemøde. Her nærmer vi os mest det tomrum eller den nedstyrtningsskakt af uro og usikkerhed, der gør hele stykket til et moderne apokalypse-mareridt – midt i al komikken, hvor det konstante kaffedrikkeri og diskussion om kaffens kvalitet er det lattervækkende akkompagnement til al moderne møderi. Christoffer Berdal har sat tempoet højt i sin instruktion. Husets Teater bekræfter igen sin rolle som nyskabende med orientering mod, hvad der rører sig i den latinorienterede verden. Teksten til det nye stykke er trykt af teatret og fungerer som program til forestillingen"
Gregers Dirckinck-Holmfeld, gregersdh.dk

 

 

3333

"Frédéric Sonntags skuespil GEORGE KAPLAN har man tidligere kunnet opleve på Husets Teater ved en vellykket reading. Nu har man taget skridtet fuldt ud og holder intet mindre end verdenspremiere på stykket - og med et flot resultat. For selvom de langvarige debatter om GEORGE KAPLAN har anstrøg af fortænkt teaterleg, så er forestillingen primært tankevækkende dramatik med fokus på vor tids forfølgelsesvanvid. Stramt iscenesat af Christoffer Berdal og spillet til kanten af et hold topprofessionelle spillere. Ole Lemmeke, Ellen Hillingsø, Mads Wille, Sarah Boberg og Henrik Prip gør det indledende møde til en virituos ordballet, og spider samtidig vittigt diverse endeløse politiske diskussioner - før såvel som nu. I anden del af stykket kommer man med konkrete forslag til historier, hvori den fiktive GEORGE KAPLAN kunne dukke op, som så materialiseres til slut. Konspirationsteorier bliver til paranoia, illusioner bliver virkelighed. GEORGE KAPLAN beviser både vigtigheden af de årlige "European Readings", og at Husets Teater rent kunstnerisk har genfundet melodien"
Michael Søbye, cphculture.dk

 

 

3333

"Den unge franske dramatiker Frédéric Sonntag har ladet Husets Teater få verdenspremieren på sit nye skuespil, og det gav en førsteopførelse i højt humør lørdag aften: Stor energi på scenen, tre underfundige akter af den samme historie, en leg med identiteter og en lille smule dagligdags tragedie midt i al fantasifuldheden. Teatret kalder forestillingen en thrillerkomedie, og det er også ganske dækkende. Hvorfor stykket hedder "George Kaplan" er en af spidsfindighederne i ideen. (...) Kald det en akademisk spøg. Husets Teater har den gode vane at optrykke skuespilteksten i forestillingens program, og her kan man se at dramatikeren er gået analytisk-konstruktivt til værks. Der er streger og markeringer for enkelttale og dobbelttale og en tegnet plan, når trekantfodbold for tre hold à fem spillere på en bane med tre mål skal forklares. De mange ord kan genlæses med det smil om munden, som man ser hele den politiske komedie med. Christoffer Berdal har styret slagets gang klarhjernet med god støtte i Peter Schultz' scenografi med et flytbart hovedbord og forskellige kaffemaskiner. Samt en høne, der spiller en morsom rolle, og som dramatikeren har fra en samtale mellem Jean-Luc Godard og Alain Fleischer. Vor tids billedverden - filmen af hele menneskelivet - ligger under det hele. (...) Ensemblet på scenen er meget præcist spillende og underholdende. (...) Henrik Prip skiller sig ud med humoristisk sørgmodighed, Ole Lemmeke med morsom departemental omhu, Mads Wille med farlig ro, og ligestillingen holdes fornemt i balance takket være Sarah Bobergs furiøse søgen efter korrekt alvor og Ellen Hillingsøs uomgængelige betydningsfuldhed"
Knud Cornelius, Frederiksborg Amts Avis



"Er det bare en and, det der med ham George Kaplan, eller er han måske en høne? Et af de muntre indslag i forestillingens labyrintiske identitetsjagt på en mystisk mandsperson, indtræffer, da muligheden dukker op for, at han kan være en høne. Jo, for ude i ørkenen er en kvinde på flugt med hønen, der kan redde menneskeheden – i kraft af den mikrofilm, den (Kaplan?) har i maven. Nu er det her vel at mærke et forslag til et filmscenarie, som et team af manuskriptforfattere sidder og brainer på – med proft manipulationsgreb om deres Hollywood ABC og indforstået afsæt i Hitchcock-filmen, hvor Cary Grant bliver jagtet ude i majsmarkerne af et fly, fordi han bliver antaget for at være den opdigtede agent .... George Kaplan! Der er ingen ende på de vanvittige historier, de kan hvirvle op ved det forceret kreative mødebord. (...) Et stærkt skuespillerteam sørger for, at der kommer korporligt liv i den kompakte, bevidst uigennemskuelige thrillerkomedie. Ole Lemmeke, Henrik Prip, Sarah Boberg, Mads Wille og Ellen Hillingsø er bevæbnet med underholdende pokerface, manipulerende taklinger og neurotiske tricks med blyant – og pistol. Legende intelligent surfes der rundt efter Kaplan på forskellige fiktions- og virkelighedsplaner, med en række blinde spor i kølvandet. (...) Kaplan bliver også endevendt i forestillingens to øvrige akter, hvor det først er et hold revolutionære aktivister, der sidder omkring mødebordet og til sidst et repræsentantskab for en hemmelig regering.(...) Underholdende og godt spiddende er aktivisterne. (...) Sigende nok bliver de og alle deres revolutionære skrivebordsscenarier til sidst overmandet af virkeligheden, ligesom vi hos manuskriptteamet får det afgørende clue at mærke, da en af dem til sidst rejser sig og skyder hele bundtet. Cut alt det fiktive crap, så fik de virkeligheden at føle. Bum! Det var, så publikum hoppede i sæderne af overraskelse (en mand på anden række rakte ligefrem hænderne op) – og her havde pistolmanden (Henrik Prip) lige haft os i sin hule hånd ved at fortælle om, hvordan hans kone havde forladt ham. Fuldt ud tilsigtet fra dramatikeren Frédéric Sonntags side, der bevidst punkterer alle de her fiktionskonstruktioner med en ladt pistol. (...) Overbevisende er stykket som endnu en demonstration af Husets Teaters indsats for ikke bare at præsentere men udvikle nye værker (stykket er før blevet fremført ved en reading på teatret). Ligesom ’George Kaplan’ er fyldt af udfordrende tankegods (en sjælden ting), så er der gods i det fremstød for ny dramatik"
Monna Dithmer, Politiken

Tidligere forestillinger

FELT (2018)

MULEUM (2018)

MARTIN SEXTON (2018)

RICHARD III (2018)

VERDEN UDEN OS (2018)

ROCKY! (2018)

ER TÅGEN HER OGSÅ I MORGEN (2018)

BINGO BAR (2018)

EXODUS (2018)

DEN GRØNLANDSKE MAND (2018)

WIR WOLLEN PLANKTON SEIN (2018)

KOM DU? (2018)

LITTERATURSMAGNINGER (2018)

TÆNDT (2018)

#STOPSTILHEDEN (2018)

REVOLT. SHE SAID. REVOLT AGAIN. (2018)

SCHWANZEN SÄNGER KNABEN (2017/16)

MIN MOR SIGER (2017)

LAMPEDUSA (2017)

ANKOMST. AFSKED (2017/18)

LITTERATURSMAGNINGER (2017)

UPROAR (2017)

ROCKY! (2017)

THE OTHER BODY - CPH STAGE 2017 (2017)

MAND - KVINDE - HUND - CPH STAGE 2017 (2017)

ODYSSEUS - CPH STAGE 2017 (2017)

STATUS - CPH STAGE 2017 (2017)

STATUS (2017)

OVERGANG (2017)

MAND - KVINDE - HUND (2016)

REN (2016)

WHITEOUT (2016)

SKABELSEN (2016)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK 2016 (2016)

FOR ENDEN AF KÆRLIGHEDEN - CPH STAGE (2016)

NO PLANET B - CPH STAGE (2016)

Historien Om Øjet (2016)

RØD NAT (2016)

LORT (LA MERDA AF CRISTIAN CERESOLI) (2016)

OG NU: VERDEN! (2016)

IMPOSSIBLE (2016)

NO PLANET B (2015)

FOR ENDEN AF KÆRLIGHEDEN (2015)

RØD NAT I DEN BRUNE KØDBY (2015)

ILLUSIONER (2015)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK 2015 (2015)

THE EINSTEIN OF SEX - CPH STAGE (2015)

LORT (LA MERDA) - CPH STAGE (2015)

THE EINSTEIN OF SEX (2015)

DET DER ER (2015)

LORT (LA MERDA) (2015)

IMPOSSIBLE (2014)

Konstellationer (2014)

ilt (2014)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK 2014 (2014)

RØD NAT I DEN BRUNE KØDBY (2014)

Gud taler ud (2014)

HUN HAN HØN (2014)

Sne (2014)

Varmestuen (2013)

Rød nat i den brune kødby (2013)

Udsøgt smerte (2013)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2013)

GOODBYE EUROPA! (2013)

GEORGE KAPLAN (2013)

PEGGY PICKIT SER GUDS ANSIGT (2013)

SIDSTE SKRIG (2012)

DET BLÅ, BLÅ HAV (2012)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2012)

Gud taler ud (2012)

SORT PÅ HVIDT (2012)

SEX OG VOLD (2012)

KONVOLUTTEN (2011)

DEN GYLDNE DRAGE (2011)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2011)

FAR SKAL DØ (2011)

GREENBOY (2011)

RØD NAT I DEN BRUNE KØDBY (2010)

PÅLÆG (2010)

I MORGEN I QATAR (2010)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2010)

SANDSYNLIGVIS (2010)

EN SMULE STILHED FØR STORMEN (2010)

INGEN MØDER NOGEN (2010)

RØD NAT I DEN BRUNE KØDBY (2009)

UTERUS (2009)

FESTIVAL FOR NY EUROPÆISK DRAMATIK (2009)

VESPER (2009)

BUMS! (2009)

BLEKINGEGADE (2009)

CREATURE (2008)

EN SMULE STILHED FØR STORMEN (2008)

NON-STOP (2008)